Innholdsmarkedsføring

Content is King, fortsatt.

Innholdsmarkedsføring er en måte å dele relevant og nyttig informasjon med kundene dine på. Det skaper tillit og bringer deg nærmere kundene dine. Tillit, som til syvende og sist skal resultere i salg.

Det finnes ca 200.000 blogger i Norge alene. Trenger vi virkelig mer innhold? Svaret er ja. Content is King, fortsatt. Mens tradisjonell annonsering mister effekt, er godt og ærlig innhold uten altfor mye mas om salg det som skaper effekt i dag. Vi er rett og slett ikke så lettlurte som vi var bare for få år siden. Mengden av informasjon som er tilgjengelig har økt drastisk, vi leser oss opp og sammenligner produkter og tjenester som aldri før. For å bli hørt i denne støyen, kreves det at du kjenner målgruppen din og velger temaer som de er opptatt av.

Godt, relevant innhold er også en viktig faktor for hvor godt du rangerer på Google, som premierer nettsider med oppdaterte artikler og straffer dem som ikke har fulgt med i timen.

Små som store merkevarer bruker innholdsmarkedsføring aktivt. Hvorfor?

Fordi det det virker.