... Skip to main content

Idé- og konseptutvikling

Har du tanker om et nytt prosjekt, tjeneste eller produkt og trenger hjelp til å komme videre? La dine ideer vokse sammen med våre.

Har du et spennende prosjekt du vil diskutere?
Kontakt oss for en prat.

Ved å kombinere kreativitet og strategi sikrer vi at kampanjer ikke bare er originale og engasjerende, men også effektive i å nå sine mål.

Markedsføring i dag åpner for nærmest uendelige muligheter for automasjon. Det er vel og bra, men det er fortsatt en del ting som ikke kan automatiseres. En kombinasjon av kreativitet og strategi er avgjørende for hvor vellykket kampanjen blir.

Idé- og konseptutvikling er et av de første stegene på veien mot lansering av et nytt produkt eller tjeneste. Før vi starter en idéprosess, vil vi sammen med deg identifisere de ulike målgruppene og avklare hva som er ønsket etterlatt inntrykk. Dette for å sikre at ideene som kommer opp ikke bare er artige påfunn, men er forankret i en strategi med bevisste beslutninger som er tatt. Ideene presenterer vi i en skissepakke som viser eksempler på markedsføring og aktiviteter knyttet mot merkevaren.

Dette gjør vi:

Utvikling av kommunikasjonskonsepter

Et kommunikasjonskonsept skal fange målgruppens interesse, vekke følelser og inspirere til handling. Kommunikasjonskonseptet skal kunne fungere på alle flater, på tvers av kanaler og medier.

Navneutvikling

Navnet skjemmer ingen, har du kanskje hørt. Det stemmer ikke når det gjelder firmanavn og navnsetting av f.eks. boligprosjekter. Å komme opp med et godt firmanavn er vanskelig. Vi hjelper deg med prosessen.

Nøkkelbudskap

Et nøkkelbudskap er selve kjernen i kommunikasjonen og det du vil at målgruppen skal huske etter å ha sett en kampanje. Et nøkkelbudskap bør være tydelig, enkelt og lett å forstå. Ikke komplisér med vanskelig språk og terminologi. Klisjeer og svulstig salgssjargong bør unngås.

Visualisering og skissearbeid

Vi vet at det noen ganger kan være vanskelig å visualisere hvordan en kampanje eller aktiviteter vil se ut i virkeligheten. Derfor presenterer vi ideene i en skissepakke som viser eksempler på markedsføring og aktiviteter knyttet mot merkevaren.

Relevante prosjekter

Til kamp mot vanetenkningen

Vaner er nyttige for oss mennesker. Tenk deg hvordan det ville vært om du skulle kjørt bil som om det var første gang hver eneste gang du satte deg bak rattet. Automatiserte handlinger og vaner er helt avgjørende for at vi ikke skal bruke for mange ressurser på dagligdagse oppgaver. Når det derimot kommer til innovasjon er vanetenkningen en fiende. I Akrobat streber vi etter å beholde noe av den barnslige naiviteten. Å tørre å stille spørsmålet “Hvorfor?” om oppleste og vedtatte sannheter.

Les mer om hvordan vi jobber
Akrobats 5 bud

Trenger du hjelp med idé-og konseptutvikling?

Kontakt oss i dag for å utforske idéer, utvikle konsepter, finne det perfekte navnet, eller skape kampanjer som skiller seg ut og engasjerer.

Margrethe Hagen

Daglig leder / AD

Tlf: +47 997 08 172

Aina Omholt Øvre

Konsulent/prosjektleder

Tlf: +47 952 11 871