... Skip to main content

Nøkkelbudskap
(Key message)

Et nøkkelbudskap er selve kjernen i kommunikasjonen og det du vil at målgruppen skal huske etter å ha sett en kampanje.

Det er bedre å være noe for noen enn ingenting for alle.

  • Vær oppmerksom på målgruppen. Hva trenger de å høre? Har du flere svært ulike målgrupper er det bedre å differensiere budskapet enn å forsøke å favne alle.
  • Det som sies er ikke alltid det som blir oppfattet. Test nøkkelbudskapet på målgruppen din og gjør eventuelle justeringer.
  • Et nøkkelbudskap bør være tydelig, enkelt og lett å forstå. Ikke komplisér med vanskelig språk og terminologi. Klisjeer og svulstig salgssjargong bør unngås.

The elevator pitch

Se for deg at du blir stående i heisen med en stor investor. Fra du går inn til heisen når rett etasje, har du noen få sekunder på deg til å forklare forretningsideen din og få investoren interessert. Da gjelder det å ikke rote seg bort med intrikate forklaringer og tallmateriale. The elevator pitch er en nyttig øvelse for alle som skal markedsføre sin bedrift.

  1. Definér et problem
  2. Beskriv din løsning på problemet
  3. For hvem løser du et problem
  4. Hvordan skiller du deg fra konkurrentene

Skal vi hjelpe deg med å utforme nøkkelbudskap?

Vi jobber tett med våre kunder for å finne kjernen i deres kommunikasjon.

Ta kontakt med oss