Nå lanseres en helt ny hard seltzer på det norske markedet! GLIMR Hard Seltzer er et spennende samarbeidsprosjekt der Akrobat har bidratt med navnsetting, produktdesign og en samlet visuell strategi for merkevarebygging. Det å skulle bygge opp en merkevare er en omfattende prosess der alt fra navn og identitet, til design på nettside og produkt skal på plass.

Produktet hard seltzer er enkelt sagt vann med kullsyre, som er tilsatt litt smak og som har en alkoholprosent på mellom fire og fem. Vi ønsket å vektlegge det klare og friske ved produktet og valgte navnet GLIMR. Glimr er imperativ av ordet glimre, noe som skinner, reflekterer lys og gnistrer/funkler. Det er et norsk ord som fungerer internasjonalt, noe som var viktig da produktet også er tenkt lansert utenfor Norge. Navnet satte også retningen for den visuelle profilen der vi ville skape assosiasjoner til det friske og rene med en stram og grafisk font i møte med gnistrende nordlys, kald snø og vill, norsk natur.