Utfordring:

Støl er et treningskonsept utviklet for online-trening med tilhørende kleskolleksjon. Kunden ønsket hjelp med å finne et godt navn og ideer til kommunikasjonskonsept.

Og barnet skal hete .. STØL

Navnet Støl er kort og lett å huske, og har en humoristisk klang. Tanken var at man får valuta for pengene – når man har blitt støl vet man at man har utfordret seg selv. Logoen ble vist på ulike produkter for å visualisere hvordan dette ville fungere i praksis og vi utarbeidet skisser for markedsføring på feks sosiale medier.

Fremgangsmåte:

Vi jobbet først med navnsetting, der fantasien fikk fritt spillerom og vi fikk en rekke mer eller mindre gode navneforslag på blokka. Så ble alle navnene silt med tanke på hvor godt vi synes det faktisk fungerte, om det fantes ledige domener eller firmaer med samme navn. Våre beste navneforslag ble skisset ut med tilhørende logo. Deretter jobbet vi videre med skisser for å vise kunden hvordan konseptet kunne markedsføreres og tilslutt ble alt presentert for kunden for innspill og tilbakemeldinger.

Epost-signatur og nyhetsbrev